FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
SKILLS - czyli umiejętności które należy posiadać
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Rodzina Corleone Strona Główna » Drogowskaz » SKILLS - czyli umiejętności które należy posiadać
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Egzotyczny
Sottocapo
Sottocapo



Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3


Płeć: Gay

 Post Wysłany: Nie 10:35, 05 Sty 2014    Temat postu: SKILLS - czyli umiejętności które należy posiadać

1. Informowanie sojusznika o ataku
Kiedy ktoś na Nas leci warto się zastanowić czy możemy mu zrobic jakiegoś psikusa Smile
Po pierwsze nie powinniśmy zdradzać naszej obecności a więc nie siedzimy na planecie/moonie który jest celem ataku (najlepiej zmienić planete na jakąś odległą w innej gali). Jesli agresor ma do nas blizej niż sojusznicy to nie warto podnosic krzyku bo ani nikt sie nie podstawi ani nie skontruje (bo poprostu nie zdąży). Jeśli atak idzie w kilku slotach (jest to łączony atak ACS) to również prawdopodobnie jest nie do skontrowania (w końcu po to własnie ktoś leci w ACS'ie).
Ale gdy przeciwnik leci na Nas a my mamy mocnego sojusznika w naszym układzie (lub blisko) to warto podnieść nawet WRZASK Smile
Co jest potrzebne? Nasz sojusznik potrzebuje danych...

Przykładowa dobrze napisana informacja:

Leci na mnie 600 OW + 150 Pnc w jednym slocie
Kordy startu: 1:102:5 moon, kordy celu; 1:157:4 planet
Godzina ataku 16:47:23 czasu serwera <----- (FoxGame ustawione na czas serwera)
Czas dolotu poniżej 1:12h
Agresor przy próbie skanowania rozbił sondy stąd mam jego techy;
Agresor Pitteer ([1:102:5])
Broń: 160% Tarcza: 150% Osłona: 140%

Po takiej JEDNEJ informacji kazałbym sie natychmiast wylogować takiemu sojusznikowi i wejść na gg lub IRC. Mając wszystkie dane mogę zrobic podstawke bez jego udziału. A jego nieobecność na koncie jest autentyczna i Agresor po prostu doleci do końca. Nawet jesli opóźni przed atakiem (nie każdy opóźnia) to i tak różne cuda sie zdarzają (lagi, braki netu itp). Duża szansa że wpadnie w pułapkę. Warunkiem było to że miałem WSZYSTKIE DANE a mój sojusznik sie wylogował (musi mi ufać) przez co nie wzbudził czujności Agresora.

2. Screenshot - czyli zastrzel ekran Kwadratowy
Zamiast pisać wiadomość mozemy poprostu zrobić zrzut ekranu zapisać jako obrazek i wysłać na maila lub po IRCu. Dlaczego tak a nie inaczej i dlaczego warto mieć taki skill.
Sojusznicy Wam ufają ale co zrobic jak sojusznik nie może lecieć a Wy macie dużą flotę Agresora jak na dłoni i chcecie żeby skontrował go taki np. Nielot z [KATARYNY]. Dlaczego taki gracz miałby Wam wierzyc na słowo skoro Was nie zna???
Dlatego robimy screenshota i wysyłamy mu na maila lub po IRCu. Pan Nielot zobaczy obrazek z godziną i datą serwera i bedzie wiedział że mówicie/piszecie prawdę. Tacy gracze raczej ochoczo kontrują duże floty płacąc niezły procent komuś kto je wystawi. Przyznacie sami że 30% z 10 mln złomu to niezły zarobek za jednego screenshota.
Jak prawidłowo sie to robi... po pierwsze szybko !! !
Oczywiście zawsze obowiązuje Nas udawanie nieaktywnych - czyli nie siedzimy na planecie/moonie bedącym celem ataku. Klikamy w Podgląd i szybko najeżdżamy myszą na flote Agresora. Jak tylko pojawią sie statki wciskamy klawisz Print Screen na klawiaturze. Otwieramy zwykłego Painta w Windowsie i wciskamy Ctrl-v lub prawy klawisz myszy i dajemy Wklej. Zapisujemy obrazek i wysylamy Panu Nielotowi Smile On juz Nas dalej poinstuuje Smile

3. Ukrywanie floty - tylko dla posiadaczy moona.
Nieporządane jest aby przeciwnicy znali jakość naszej floty (ilość i tak znają z MapaOGame).
Dlatego dobrym nawykiem jest Odbieranie FS'a i natychmiastowe wysylanie cieżkiej floty którą chcemy ukryć na kolejny FS np. na własny PZ. Taka flota lecąc na 10% jest ok 2h w locie i prawie nic nie spala w tym czasie. Na moonie zostawiamy sobie sondy i szukamy celów. Mając komplec celów zawracamy flote i wysyłamy na farming, czy co tam znaleźliśmy. Jesli nasz trzon floty nie poleciał na farming to znów go ukrywamy. Jednym słowem staramy sie aby cały czas nasze statki były w locie moon-PZ. Co prawda tracimy ciągle 1 slot na ukrywanie floty ale zyskujemy niewiedzę przeciwników Smile

4. Gwiazdkowanie moonów i planet.
Czasami zdarza sie że nie możemy być przy kompie a wracają właśnie nasze floty farmiące lub cokolwiek innego. Piszemy więc prośbę do sojuszu o gwiazdkowanie określonego moona.
Gwiazdkowanie polega na wysylaniu na sojusznika jednej sondy z misja Transportuj. Sonda nic nie transportuje ale efekt pojawienia sie gwiazdki osiągniety. Przeciwicy myslą że jesteśmy w grze. Gwiazdkować powinno sie co ok. 12 minut więc staramy się nie nadużywać prośby o gwiazdkowanie bo to męczące dla sojuszników Smile

5. "Zrób mi PZ"
Kiedy potrzebujemy PZta na własnych planetach (np. do zrobienia FS'a lub ukrycia floty) piszemy prośbę do sojuszu o zrobienie PZta podając kordy. Zrobienie PZta to zaatakowanie sojusznika 1 sondą. I tu uwaga!!! Jesli ktoś deklaruje sie zrobić PZ'ta sojusznikowi powinien napisac wiadomość że to robi, żeby inni juz tego nie robili.
Jeden PZ = 1 sonda = niewidoczny PZ (a przecież o to nam chodzi najczęściej)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Rodzina Corleone Strona Główna » Drogowskaz » SKILLS - czyli umiejętności które należy posiadać
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group